Przejdź do treści

Czy potrzebny mi copywriter?

Być może nie jesteś w stanie samodzielnie postawić strony internetowej albo zaprojektować banera reklamowego. Ale przecież umiesz pisać i znasz swoją branżę na wylot. Możesz więc samodzielnie napisać teksty na stronę i do broszury czy prowadzić swój fanpage na Facebooku. W końcu sam najlepiej wiesz, co chcesz przekazać (potencjalnym) klientom. Nie musisz do tego zatrudniać copywritera. I oczywiście możesz mieć rację.

Ale… odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Czy potrafisz wejść w skórę swojego klienta? Na pewno jesteś w stanie przygotować opis swojej oferty, przedstawiając jej najważniejsze cechy. Jednak czy jesteś pewien, że jest on całkowicie zrozumiały dla klienta? Często zdarza się, że ktoś jest za blisko tematu. Niektóre jego aspekty są wtedy oczywiste dla autora, ale niejasne dla klienta. Nawet osobom dobrze piszącym zdarza się pisać od środka, bez wstępu i ważnych wyjaśnień. W opisie oferty z pewnością wymieniłeś wszystkie najważniejsze właściwości swojego produktu lub usługi. Ale czy masz pewność, że czytając je, klient nie wzruszy obojętnie ramionami? Samo określenie specyfiki oferty nie wystarczy – czy jasno pokazałeś korzyści płynące z każdej cechy?
  • Czy wiesz co najbardziej interesuje Twoją grupę docelową? Jakich informacji potrzebuje? Czy jesteś w stanie dostarczyć treści, które zaangażują jej przedstawicieli? Oczywiście rozmawiasz z klientami i na pewno chociaż mniej więcej orientujesz się jacy są. Ale czy analizujesz czego szukają w internecie?
  • Czy umiesz wyróżnić się na tle konkurencji? Może działasz w silnie nasyconej branży, gdzie większość firm posiada podobną ofertę i trudno stworzyć jakiś wyróżnik. Ale nawet na takich rynkach każda firma jest w czymś wyjątkowa. Dobry copywriter umie tak prowadzić wywiad z klientem, aby odnaleźć jego niepowtarzalne cechy.
  • Czy masz czas na pisanie rozmaitych tekstów? Czy jesteś w stanie poświęcić co najmniej kilka godzin w tygodniu na tworzenie angażujących treści do mediów społecznościowych?
  • Czy Twoje materiały na pewno są poprawne językowo? Jest to jedna ze składowych tego, by Twoja firma była postrzegana jako profesjonalna. Na pewno nie masz na sumieniu sformułowań typu: dobra renoma, adres zamieszkania, w dniu dzisiejszym, ubierać płaszcz? Większość Polaków popełnia mniejsze lub większe językowe grzeszki, ale praca copywritera polega na tym, aby ich unikać.

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś NIE, to znaczy, że pomoc copywritera jednak Ci się przyda. Dobre materiały mają moc przyciągania odbiorców i zamieniania ich w klientów, te średniej jakości – w najlepszych wypadku zostają niezauważone. 

Szukasz copywritera?

teksty na zamówienie_ copywriter_komunikacja_Łódź