Przejdź do treści

Strona „O nas”: jak napisać tekst o firmie, który przyciąga klientów (+ darmowy PDF, który pomoże Ci to zrobić)

jak napisać stronę o nas

 

Ile razy zaglądałeś na czyjąś stronę „O nas” lub „O mnie” i miałeś wrażenie, że ten sam tekst widziałeś u 10 innych marek? Albo ile razy po lekturze zawartości takiej zakładki nadal nie miałeś zielonego pojęcia, czym ta firma się zajmuje? Ja mnóstwo.

Strona „O nas” to jeden z najważniejszych elementów witryny, szczególnie dla przedsiębiorców działających na rynku B2B. Tymczasem w przygotowanie tekstu na nią często wkłada się zdecydowanie za mało „uczucia”. Efekt: płytkie opisy, pełne ogólników, z których nic nie wynika. 

Jak więc przygotować tekst, który rzeczywiście zainteresuje odbiorców? Czytaj dalej i pobierz darmowy PDF, który Ci w tym pomoże.

Czy ktoś to w ogóle czyta?

Wiesz, jak to jest, gdy wykańczając mieszkanie, zostawisz montaż lamp lub ramek od włączników świateł „na później”? Po trzech latach żarówka nadal zwisa na kablu z sufitu, a włączając światło, zastanawiasz się, czy nie „kopnie” Cię prąd.

Podobnie bywa ze stroną „O nas”. Zajęci przedsiębiorcy często spychają przygotowanie opisu na dalszy plan i w efekcie latami ta zakładka nie działa nawet w jednej dziesiątej tak, jak powinna. A jej potencjał jest duży, szczególnie na rynku B2B.

Z analizy stron moich klientów i rozmów z przedsiębiorcami wynika, że jest to jedna z najczęściej odwiedzanych sekcji w ich witrynach. Dobrze przygotowany opis firmy pomaga zdobywać klientów i budować ich zaufanie.

jak stworzyć tekst o firmie - darmowy PDF do pobrania

Strona „O mnie” wcale nie jest o Tobie

Głównym bohaterem dobrze przygotowanego opisu firmy są jej odbiorcy, a nie sama firma.

Po pierwsze napisz, do kogo kierujesz swoją ofertę – daj znać odwiedzającym, że dobrze trafili. Przykładowo, gdy szukam firmy informatycznej, chcę wiedzieć, czy będzie zainteresowana obsługą małego klienta, czy zajmuje się jedynie przedsiębiorstwami pokroju KGHM lub Coca-Coli.

Po drugie, do klienta nie przemawia sam opis tego, jak bardzo doświadczony zespół posiadasz i jak nowoczesne masz maszyny – musi wiedzieć, jak to przełoży się na korzyści dla niego i które jego problemy rozwiążesz. Gdy wchodzę na stronę drukarni, aby zamówić broszury, nie obchodzi mnie rodzaj posiadanych przez nią maszyn, ale to, jak wyjdzie druk, jaka będzie cena i jak szybko otrzymam zamówione materiały, aby móc promować swoją firmę.

A jeśli budujesz swoją markę osobistą, nie ograniczaj się do podania nazwy swojego zawodu, np.: „Jestem projektantem wnętrz”. Opowiedz, co robisz i jak pomagasz swoim klientom.

Jakie jest Twoje „dlaczego”?

„Ludzie nie kupują tego, co robisz. Kupują, dlaczego to robisz.” – Simon Sinek

Staraj się pokazywać, dlaczego działasz w danym obszarze i robisz to, co robisz. Może masz ciekawą historię dotyczącą początków swojej działalności? Taką na swojej stronie zawarli m.in. twórcy platformy e-commerce’owej Shopify. Opowiadają, że pomysł na nią zrodził się, gdy prowadzili sklep internetowy ze sprzętem snowboardowym.

Pisz dla ludzi, a nie maszyn

Wiele osób, gdy tylko dotyka klawiatury, przestaje komunikować się tak, jak w codziennym życiu, a zaczyna przypominać maszynę. Tu najczęściej obserwuję dwa problemy.

Pierwszy pojawia się wtedy, gdy przedsiębiorcy chcą, by opis ich działalności brzmiał profesjonalnie i mądrze, więc używają skomplikowanego języka i żargonu, niezrozumiałego dla przeciętnych odbiorców.

Jeśli naprawiasz samochody, nie powiedziałbyś nowo poznanej osobie, że „wykonujesz prace naprawcze i konserwacyjne pojazdów mechanicznych z użyciem narzędzi montażowych oraz diagnostycznych”. W ten sposób nie pisz też na stronie.

Drugi problem, jaki często widzę, to pisanie stricte pod Google. Ostatnio weszłam na stronę jednego z trenerów personalnych i jego strona „O mnie” była tak napakowana słowami kluczowymi, że w połowie lektury zaczęłam się już śmiać, przywołując klasyczne hasło: „Panie, kto tu Panu tak spie… – znaczy się – popsuł?” 😉

Oczywiście wykorzystanie słów kluczowych i pozycjonowanie strony są ważne, ale to już nie te czasy, żeby pisać wyłącznie pod wyszukiwarkę. Dobrze przygotowana strona o firmie jest napisana przede wszystkim po to, żeby zainteresować odbiorców, a nie wyłącznie maszyny.

Pokaż konkrety

Nadal nie mogę przestać się nadziwić, jak wiele firm robi na swoich stronach „kopiuj-wklej” opisu konkurencji albo przynajmniej tak się nim inspiruje, że 90% treści jest niemal jednakowa. Nie mają zbyt utrudnionego zadania, ponieważ opisy te są tak ogólne, że pasowałyby jak ulał niemal na każdą stronę firmową w danej branży.

„Wysoka jakość”, „zaawansowane technologie”, „niska cena”, „doświadczony zespół” – to przykłady czegoś, co stało się „zwrotami – pustakami”. Bez doprecyzowania nic nie wnoszą do tekstu i pojawiają się tak powszechnie, że ludzie przestali zwracać na nie uwagę. Tam, gdzie to tylko możliwe, podawaj konkrety. Przykłady?

  • „Oferujemy sprawdzony system.” -> „Z naszego systemu skorzystało już 2000 klientów.”
  • „Szybki serwis” ->  „Nasi serwisanci odpowiadają w ciągu 12 godzin.”

Pokazuj też liczby, certyfikaty i nagrody, ale pamiętaj, że nie chodzi o to, aby puszyć się przy tym z dumy jak paw, ale żeby przedstawiać je w kontekście tego, jaki mają związek z tym, jak pomagasz rozwiązywać problemy i odpowiadasz na potrzeby swoich odbiorców.

Firma to ludzie

Jeśli osobowość Twojej marki na to pozwala, pokazuj ludzką stronę swojej działalności. Mogą to być jakieś zabawne fakty, nawiązanie do tego, co lubisz robić w wolnym czasie lub droga, jaką przeszedłeś, aby rozwinąć swój biznes. Jasne, ten punkt nie odnosi się do wszystkich, ale w ten sposób masz możliwość budowania bliższych relacji z odbiorcami lub inspirowania ich.

Bardzo wyrazistym przykładem jest Ash Ambirge, założycielka „The Middle Finger Project”, skierowanego do przedsiębiorczych kobiet, która na swojej stronie opisuje drogę, jaką przeszła od trudnego dzieciństwa i bezdomności do milionowych zarobków.

Zaproś po więcej

I na koniec element często pomijany na stronach „O nas”: call to action, czyli wezwanie do działania. Pamiętaj, że gdy już przyciągnąłeś uwagę swoich odbiorców i zahipnotyzowałeś ich perspektywą tego, co możecie razem osiągnąć, powinieneś zaprosić ich do wykonania następnego kroku. Umieść przycisk zachęcający np. do kontaktu, przejrzenia oferty lub zapisania się do newslettera.

Gotowy do napisania angażującego tekstu na stronę „O nas”? Pobierz i wydrukuj arkusz z pytaniami i zwrotami, które pomogą Ci opowiedzieć, co wyróżnia Twoją markę i przyciągnąć klientów:

jak napisać tekst na stronę o nas_copywriter Łódź
.

 Przypnij na Pintereście i zachowaj na później:

copywriter - tekst o firmie