Olśnij klienta od pierwszego wejrzenia – stwórz zabójczy pakiet powitalny

W dostarczaniu usług chodzi o coś więcej niż tylko o dostarczenie wspaniałego efektu.  – Tak naprawdę to, dzięki czemu Twoja marka zyskuje w oczach klientów i co sprawia, że wracają po więcej, to zapewnianie im fantastycznego doświadczenia przez cały okres współpracy. Aby klienci czuli się „zaopiekowani” na poziomie premium już od pierwszego kontaktu z Twoją marką, dobrze stworzyć dla nich zachwycający pakiet powitalny.

Dużo mówi się o tekstach, które mają przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. A co, gdy ten już zainteresuje się Twoimi usługami? Klasyczny mail z wyceną w Excelu, ewentualnie link do portfolio? Można tak, a można trochę lepiej. 😊

Jak powiedziała poetka Maya Angelou, ludzie zapomną, co powiedziałeś i co zrobiłeś, ale nie zapomną, jak się dzięki Tobie czuli. – Nawet gdy efekty Twojej pracy są świetne, to jeśli w trakcie realizacji projektu klient widział wiele znaków zapytania dotyczących Twojego procesu, terminów itp., nie będzie w pełni zachwycony efektami. To właśnie poziom obsługi i zapewnianie świetnego doświadczenia robią różnicę. (Swoją drogą polecam ciekawą książkę na ten temat – „The Power of Moments” Heatha Chipa).

Dlatego, aby oczarować klienta już od pierwszego wejrzenia (a właściwie maila), dobrze jest przygotować zabójczy pakiet powitalny.

Komu przyda się pakiet powitalny dla klienta

Pakiet powitalny to PDF lub wideo, w którym masz możliwość dać się bliżej poznać klientowi i pokazać mu, czego może oczekiwać współpracując z Tobą – po to, aby wiedział, że dobrze trafił i czuł się pewniej podczas całego projektu.

Przyda się usługodawcom w rozmaitych branżach (szczególnie tym, którzy oferują usługi oparte na wiedzy), np. prawnikom, grafikom, dietetykom, coachom, doradcom, trenerom personalnym, fotografom, marketingowcom itd.

Dobrze przygotowany pakiet powitalny:

  • pomoże Ci zrobić świetne pierwsze wrażenie;
  • pomoże Ci pozycjonować się jako profesjonalista;
  • sprawi, że nowi klienci będą bardziej pozytywnie nastawieni na współpracę;
  • pomoże całemu procesowi przebiegać o wiele płynniej;
  • wyróżni Cię jako dostawcę usług premium;
  • zmniejszy liczbę klientów, którzy rozpoczynają z Tobą współpracę, mając – nazwijmy to delikatnie 😉 – „niesprecyzowane oczekiwania”.

 

Co powinno znaleźć się w pakiecie powitalnym?

Oczywiście w każdej branży i firmie będzie on wyglądał nieco inaczej, ze względu na różnice w specyfice działalności. Możemy jednak wyróżnić kilka elementów wspólnych, które warto uwzględnić w takim materiale:

  • powitanie klienta, w którym dajesz się bliżej poznać i pokazujesz swoje supermoce;
  • krótki przewodnik po usługach – bo nawet jeśli klient zwraca się do Ciebie po usługę A, niewykluczone, że przyda mu się także usługa B i C;
  • wyjaśnienie procesu współpracy i ewentualnie harmonogram działań – dzięki czemu klient będzie wiedział, czego oczekiwać i nie będzie zasypywał Cię pytaniami w trakcie pracy;
  • informacje o umowach i płatnościach;
  • referencje i link do portfolio;
  • zasady Waszych kontaktów, aby klient wiedział, jak najszybciej może Cię złapać i nie frustrował się, że nie odpisujesz na maile w niedzielę;
  • często zadawane pytania.

Łatwiej powiedzieć niż zrobić

Aby taki pakiet powitalny rzeczywiście sprawiał, że klientowi zaświecą się oczy, musi być dobrze przygotowany. Wiem, to taka „oczywista oczywistość”, ale w rzeczywistości łatwiej to powiedzieć niż zrobić. 

Pakiet powinien pokazywać osobowość Twojej marki i nie zanudzać. Unikaj więc żargonu, staraj się pisać tak, jak mówisz w rozmowach twarzą w twarz – prostym językiem. Pisząc o swoich usługach, stawiaj na język korzyści.

Pamiętaj też, że więcej wcale nie znaczy lepiej. W pakiecie powitalnym zawrzyj tylko najważniejsze informacje, aby zmieścić się na kilku – kilkunastu stronach, które Twój klient da radę przeczytać w ciągu kilkunastu minut.

Zajrzyj też do tych materiałów, które pomogą Ci wystartować:

 

A już za parę dni będę mieć dla Ciebie szablon, który jeszcze bardziej pomoże Ci stworzyć taki zabójczy pakiet powitalny.

Przypnij na Pintereście i zachowaj na później:

jak stworzyć pakiet powitalny dla klienta - szablon